Toolkit als hulp bij de start van je onderneming

Wil je een succesvolle start maken met je onderneming? Gebruik dan het juiste gereedschap om een stevig fundament te bouwen. In onze toolkit zitten de tools die je nodig hebt om alle onderdelen van je onderneming tot in de puntjes voor te bereiden. Van je doelgroep bepalen tot de berekening van je sociale bijdragen. En hoe zat dat nu weer met omzet, bruto, netto en belastbaar inkomen? Ontdek het in onze toolkit.

Ga naar de tools
Nog geen account?
Registreren want het is volledig gratis.

Ontdek de tools

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Ontdek de tools

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Tools die we aanbieden

Business Model Canvas

Loop je al even rond met een geniaal idee voor een eigen onderneming? Tijd om het op papier te zetten met het BMC.

Met deze tool verdeel je je idee in 9 bouwstenen. Je zoekt uit wie je klanten zijn en waarom ze voor jouw aanbod kiezen. Je onderzoekt hoe je hen bereikt en hoe je goede klantenrelaties opbouwt. Je maakt een overzicht van je kernactiviteiten en welke middelen je nodig hebt om ze uit te voeren. Je bekijkt met welke partners je eventueel in zee gaat. In het laatste onderdeel duik je in het financiële deel: wat zijn je kosten en inkomsten?

Bekijk deze tool
Nog geen account?
Registreren want het is volledig gratis.

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Value Proposition Canvas

Wat maakt jouw aanbod uniek? Wat onderscheidt jou van mogelijke concurrenten?

Met het Value Proposition Canvas onderzoek je wie jouw doelgroepen zijn en hoe je ze kunt bereiken. Je omschrijft de taken van elk klantensegment: wat houdt hen bezig en wat drijft hen? Is er een reden waarom een bepaalde klant twijfelt om bij jou te kopen? Probeer daarop een antwoord te bieden en beschrijf waarom iemand wél voor jouw aanbod kiest. Kortom: met de Value Propostion Canvas onderzoek je hoe je aanbod een verschil maakt voor je doelgroep.

Bekijk deze tool
Nog geen account?
Registreren want het is volledig gratis.

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je dan gratis

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je dan gratis

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Empathy Map

Je wilt met je aanbod een meerwaarde bieden voor je (potentiële) klanten. Maar dan moet je hen eerst beter leren kennen en vooral begrijpen. Met de Empathy Map verplaats je jezelf in je klanten. Zo krijg je inzicht in hun gedachten en gevoelens, waardoor jij de juiste keuzes maakt in functie van je doelgroep. Op die manier creëer je een aanbod op maat van je klanten.

Verder bekijk je wat de beste manier is om te communiceren met je doelgroep en hoe je een sterkte relatie met ze opbouwt.

Bekijk deze tool
Nog geen account?
Registreren want het is volledig gratis.

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Bekijk deze tool

Nog geen account? Registreer je gratis.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Start met de hulp van de toolkit je onderneming

Wil je aan de slag gaan met deze tools? Maak dan je gratis account aan op het Startersplatform. Registreer je hier of meld je aan met je bestaande profiel. 

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis

Wil je de toolkit bekijken?

Om het volledige overzicht van de tools te bekijken, moet je een account aanmaken op het Startersplatform. Registreer je hier gratis of meld je alvast aan op je bestaand profiel.

Registreren of Inloggen
*Het is volledig gratis